آموزش نصب افزونه در وردپرس

وردپرس به ما این امکان رو می‌دهد که در صورت نیاز به امکانات بیشتر در سایت خود بتوانیم به راحتی با نصب افزونه ها به امکانات مورد نیاز سایت را برآورده کنیم. این افزونه ها توسط برنامه نویسان وب در سراسر جهان نوشته می‌شود و توسط تیمی از مترجمین علاقمند به صورت داوطلبانه ترجمه می‌شود، در اختیار عموم قرار می گیرد.

افزونه یا plugin یک بسته برنامه نویسی شده جدا از وردپرس هست که امکانات خاصی رو به وردپرس اضافه می‌کند.

برای مثال اگر درسایت نیاز باشد که از تاریخ شمسی مورد استفاده قرار گیرد، باید از افزونه مرتبط استفاده شود، یا اینکه می‌خواهیم فرم های مختلف در سایت ایجاد کنیم تا ارتباط بین کاربر و سایت ساده تر شود در ارتباط با این مقوله نیز باید افزونه دیگری در ارتباط با این کار نصب کنیم.

ما طریقه نصب افزونه ها را به عنوان مثال با استفاده از افزونه تاریخ شمسی، آموزش می‌دهیم. توجه داشته باشید که مراحل نصب افزونه ها دقیقا مثل هم هستند و تفاوت فقط در تنظیمات هر افزونه است که به نسبت کارکرد آن متفاوت است.

 

افزونه در وردپرس

وردپرس از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در نوار سمت راست قرار دارند، هر بخش از این قسمت احتمال دارد که از چندین زیر مجموعه تشکیل شده باشد که با قرار دادن ماوس بر روی آن نمایش داده می شود. اگر ماوس را بر روی گزینه افزونه مطابق تصویر قرار دهید سه زیر مجموعه به شما نمایش خواهد داد که به شرح زیر است:

  • افزونه نصب شده: تمامی افزونه هایی که نصب شده است را می توانید از این منو مشاهده کنید.
  • افزودن: با استفاده از این گزینه می توانید افزونه جدید به وردپرس خود اضافه کنید.
  • ویرایشگر افزونه: با استفاده از این منو می توانید کدنویسی های مربوط به هر افزونه را مشاهده کنید.
نصب افزونه وردپرس
نصب افزونه وردپرس

مراحل نصب افزونه

برای نصب افزونه بر روی وردپرس از مراحل زیر پیروی کنید:

  • بروی گزینه افزودن از منوی افزونه های کلید کنید، تا صفحه مربوط به جستجوی افزونه ها مطابق تصویر زیر نمایش داده شود.
محیط جستجوی افزونه های وردپرس
محیط جستجوی افزونه های وردپرس
  • سپس عنوان افزونه مورد نظر را در فیلد جستجو کنید. ما به عنوان مثال کلمه wp-jalali را برای دریافت افزونه را جستجو کردیم که به صورت زیر نتیجه جستجو را نمایش می‌دهد. افزونه مورد نظر را انتخاب کرده و سپس بر روی کلید هم اکنون نصب کن کلیک می کنید.
جستجوی افزونه مورد نظر در افزونه ها
جستجوی افزونه مورد نظر در افزونه ها
  • در این صفحه افزونه مورد نظر ما وردپرس فارسی است، پس از آنکه نصب به پایان رسید کافی است که بر روی کلید فعال کلید کنید تا نصب و فعالسازی به پایان برسد.
فعالسازی افزونه پس از نصب
فعالسازی افزونه پس از نصب

نکته:

  • در انتخاب پلاگین ها علاوه بر در نظر گرفتن میزان امتیاز افزونه حتما به تعداد نصب نیز دقت کنید. برای مثال امکان دارد افزونه ای دارای 500,000 نصب باشد ولی امتیاز آن پایین باشد، باید به این موضوع دقت داشته باشید که 500,000 نفری نمایش می دهد نصب فعال را نشان می دهد به این معنا اگر کاربران از افزونه راضی نبودند پس آن را حذف می کردند! پس حتما هر دو مورد را در هنگام نصب در نظر داشته باشید.
  • احتمال دارد فرمی در فرآیند نصب ظاهر شود که از شما اطلاعات FTP بخواهد. این اطلاعات درحالت عادی به صورت زیر است:FTP Host: (به جای your-domain نام دامنه خود را بنویسید) ftp.your-domain.com
    FTP User: نام کاربری cPanel
    FTP Pass: رمز عبور cPanel
  • شما می توانید افزونه مورد نیاز خود را از سایت های مربوطه دانلود کنید و به صورت دستی با کلیک بر روی کلید بارگذاری افزونه نیز بارگذاری کنید.

برای دریافت و آشنایی انواع افزونه وردپرسی می توانید به سایت رسمی وردپرس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.