استفاده کاربردی از دسته بندی ها در وردپرس

دسته بندی در وردپرس

همانطور که می‌دانید ساختار وردپرس به گونه ای است که دارای بخش دسته ها در قسمت نوشته ها می باشد و شما می توانید نوشته های موجود درسایت خود را براساس محتوا دسته بندی کنید. دسته بندی کردن محتوای موجود درسایت این امکان را فراهم می کند که بتوانید به راحتی مطالب موجود در سایت را مرتب کنید تا کاربران راحت تر بتوانند به هر یک از مطالب دلخواه خود دسترسی پیدا کنند.

در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه امکان نمایش توصیف دسته ها در وردپرس را فراهم کنید.

توضیحات دسته ها در وردپرس

در وردپرس این امکان فراهم است که بتوانیم نوشته های موجود در سایت را با استفاده از بخش برچسب و یا دسته ها طبقه بندی کرد. اگر نوشته های موجود در وردپرس دارای برچسب باشند و براساس موضوع دسته بندی شوند تاثیر خوبی بر روی سئو مطالب می گذارند.

وردپرس به شما اجازه می دهد که بتوانید امکان توضیحات دسته ها در وردپرس را برای هر دسته ای به طور مجزا ایجاد کنید. در واقع امکان توضیحات دسته ها در وردپرس این زمینه را فراهم می کند که بتوانیم اطلاعات بیشتر و واضح تری را در مورد یک دسته از موضوعات در اختیار کاربران قرار دهیم.

به عنوان مثال اگر در بین محتوای سایت یک دسته با عنوان “کتاب ها ” وجود دارد می توانیم با استفاده از امکان توصیف دسته بندی ها در مورد دسته “کتاب ها” یک خط توضیح دهیم تا کاربران متوجه شوند که موضوع این کتاب ها چیست و چه کتاب هایی در سایت شما وجود دارند!
برای پیاده سازی امکان نمایش توضیحات دسته ها در وردپرس باید ابتدا مطابق شکل زیر بر روی گزینه دسته ها از منوی نوشته ها کلیک کنید.

دسته بندی ها در وردپرس
دسته بندی ها در وردپرس

پس از آنکه وارد این صفحه شدید می توانید دسته بندی های متعددی را ایجاد کنید، این بخش دارای سه بخش مهم و اساسی است، نام که نشان دهنده نام دسته بندی است، نامک عنوانی است که به واسطه آن لینک URL دسته بندی ایجاد می شود، در صورتی که دسته بندی مورد نظر زیر مجموعه ای از دیگر دسته بندی ها محسوب می شود می‌توان با گزینه مادر دسته زیرمجموعه ای از یک دسته بندی دیگر شد و توضیحات جهت توصیف دسته بندی برای سهولت کار با سایت برای کاربران این بخش پر می شود و همچنین از لحاظ Seo بسیار موئثر خواهد بود.

دسته بندی ها در وردپرس
دسته بندی ها در وردپرس

منبع: همیاروردپرس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.