آموزش پرونده های چند رسانه ای در وردپرس

مدیریت پرونده های چند رسانه ای

امروزه کمتر سایتی پیدا می شود که در داخل آن عکس، آهنگ یا فیلم نباشد. اکثر سایت ها با هر موضوعی دارای چندین پرونده چند رسانه ای (Media Files) هستند. ما هم برای این که به زیبایی سایت بی افزاییم باید از تصاویر متناسب برای محتوای خود استفاده کنیم. همچنین باید بتوانیم در قسمت مدیریت سایت به راحتی این فایل ها را مدیریت کنیم. زیرا که در غیر این صورت در این فایل ها گم خواهیم شد. در این مطلب به تنظیمات و نحوه مدیریت فایل های چندرسانه ای در وردپرس می پردازیم. برای وارد شدن به قسمت مدیریت چندرسانه ای در وردپرس باید در قسمت داشبورد مدیریتی بر روی رسانه کلیک کنید. در این صورت به صفحه کتابخانه پرونده های چندرسانه ای منتقل خواهید شد. که تصویر آن را در زیر می بینید.

پرونده های چند رسانه ای در وردپرس
پرونده های چند رسانه ای در وردپرس

بارگذاری پرونده های چند رسانه ای

در صفحه کتابخانه پرونده های چندرسانه ای یا در تولید محتوا به صورت نوشته یا برگه می توانید با کلیک بر روی افزودن پرونده چند رسانه ای فایل های متفاوتی را بر روی سایت آپلود کنید.

در صورتی که در صفحه کتابخانه باشید، با کلیک بر روی کلید افزودن صفحه به شکل زیر نمایش خواهد داد.

بارگذاری پرونده چند رسانه ای در وردپرس
بارگذاری پرونده چند رسانه ای در وردپرس

در این صفحه شما می توانید فایل های چندرسانه ای خود را انتخاب کنید و به قسمت گفته شده درگ کنید و یا بر روی کلید گزینش پرونده ها کیلک کرده و فایل های مورد نظر را انتخاب کنید. دقت کنید که امکان انتخاب چند پرونده با هم وجود دارد. دقت داشته باشید که در هر بار آپلود اندازه هر فایل شما نباید بیشتر از 2 مگابایت باشد. وقتی که فایل های مورد نظر خود را انتخاب کردید، آپلود فایل های شما شروع خواهند شد و سپس به قسمت کتابخانه اضافه خواهند شد. دقت کنید با توجه به توضیحاتی که در  نحوه افزودن نوشته در وردپرس و نحوه افزودن برگه در وردپرس کمی نحوه بارگذاری پرونده های چند رسانه ای در این محیط ها متفاوت است.

 

ویرایش پرونده های چند رسانه ای

در قسمت کتابخانه پرونده های چند رسانه ای در نوار بالای صفحه به شما این امکان داده شده است که فایل هایی را که مد نظر خود شما است را فیلتر کرده و مشاهده کنید.

همچنین این امکان فراهم شده است که در بین فایل های چندرسانه ای یک فایل را جستجو کنید. در این صفحه لیست پرونده های چندرسانه ای به همراه نام نویسنده، نام پرونده و تاریخ ارسال قرار داده شده است. در این بخش اگر بر روی هر فایل کلیک کنید صفحه ای مانند زیر به شما نشان داده خواهد شد.

ویرایش محتوای پرونده چند رسانه ای
ویرایش محتوای پرونده چند رسانه ای

در این قسمت شما می توانید نام، متن جایگزین (alt تصویر)، توضیحات یا عنوان پرونده را تغییر دهید. همچنین شما می توانید با کلیک بر روی نمایش صفحه ای پیوست پرونده چند رسانه ای خود را در قالب پوسته خود مشاهده کنید، در صورتی که بر روی ویرایش جزئیات بیشتر کلیک کنید دسترسی بیشتری برای ویرایش اطلاعات شما فراهم می شود و در صورتی که به آن پرونده نیازی نباشد می توانید با کلیک بر روی پاک کردن برای همیشه آن پرونده را از وردپرس خود به طور کامل حذف کنید.

اگر فایل شما یک تصویر باشد زیر آن یک دکمه وجود دارد به نام ویرایش تصویر وجود دارد که اگر شما بر روی آن کلیک کنید گزینه های اضافه تری مانند تصویر زیر ظاهر می شود که به شما امکان می دهد به عنوان مثال اندازه تصویر خود را تغییر دهید. دقت داشته باشید که در انتها باید بر روی دکمه بروز رسانی کلیک نمایید.

ویرایش تصویر در وردپرس
ویرایش تصویر در وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.