آموزش نصب پوسته های در وردپرس

نصب پوسته و راه اندازی سایت وردپرسی

وردپرس این امکان رو به کاربران میده تا با بتوانند ظاهر سایت خود را به دلخواه خود تغییر بدهند. این کار با استفاده از پوسته های وردپرس یا themes امکان پذیر است. خوشبختانه به علت محبوبیت وردپرس، تعداد زیادی پوسته و افزونه برای این سیستم مدیریت محتوا وجود دارد که تعداد زیادی از آنها رایگان  و تعدادی دیگر به صورت نسخه فروشی هستند.

توجه داشته باشید که اکثر پوسته ها به زبان انگلیسی هستند و نیاز به فارسی سازی راست چین کردن دارند.

وبسایت‌های زیادی به زبان فارسی وجود دارند که پوسته های فارسی سازی شده و راست چین شده رو میفروشند و گاها رایگان هم ارئه می‌دهند. ولی با توجه به تجربه اینجانب در زمینه کار با مشتریانی که پوسته های خود را قبلا خریداری کرده اند با این مسئله رو به رو شده اند که معمولا ترجمه های اشتباه و دستکاری های غیر اصولی داشته‌اند. پس حتما در انتخاب پوسته مورد نظر دقت کنید.

به طور کلی برای نصب پوسته های وردپرس می توان از دو روش استفاده کرد:

  1. دانلود پوسته از مراجع تولید پوسته و بارگذاری بر روی هاست
  2. نصب پوسته به صورت مستقیم از وردپرس

 

نصب پوسته به صورت مستقیم از وردپرس:

باید توجه داشته باشید که این روش معمولا برای کاربران فارسی زبان کاربرد کمی دارد، به دلیل اینکه پوسته هایی که در مخزن وردپرس وجود دارند همگه به زبان انگلیسی و چپ چین هستند، از همین رو برای وب سایت های فارسی زبان کاربردی ندارد. اما اگر توانایی ویرایشگری دارید می توانید قالب مورد نظر را دریافت کنید و به سلیقه خود آن را ویرایش کنید.

برای نصب پوسته به صورت مستقیم از منابع وردپرس به صورت زیر عمل کنید:

  • از نوار کناری از بخش نمایش گزینه پوسته‌ها را انتخاب کنید تا صفحه مربوط به صورت زیر باز شود. در این قسمت تمامی پوسته های نصب شده را نمایش می دهد.
صفحه پوسته های نصب شده در وردپرس
صفحه پوسته های نصب شده در وردپرس
  • برای اضافه کردن پوسته جدید بر روی کلید افزودن پوسته تازه کلیک کنید تا صفحه زیر نمایش داده شود.
محیط جستجوی پوسته مورد نظر
محیط جستجوی پوسته مورد نظر
  • در صورتی که نام پوسته خود را می دانید، می توانید آن را همانند جستجوی افزونه بیابید و نصب کنید در غیر این صورت می توانید پوسته خود را با استفاده از دسته بندی های مختلف جستجو کرده و نصب کنید، برای نصب می توانید بر روی گزینه مورد نظر رفته و بر روی کلید نصب کلیک نمایید. وردپرس به شما این امکان را می دهد که پیش از نصب پیش نمایش از پوسته را بر روی سایت خود داشته باشید که با کلیک بر روی کلید پیش نمایش زنده یا جزئیات و پیش نمایش امکان پذیر است.
نصب پوسته در وردپرس
نصب پوسته در وردپرس
  • تفاوت پیش نمایش زنده و گزینه جزئیات و پیش نمایش در این است که در پیش نمایش زنده از اطلاعات موجود در وب سایت شما پیروی می کند و نشان می دهد ولی با کلیک بر روی جزئیات و پیش نمایش با توجه به اطلاعات درون پوسته به شما نمایش می دهد و علاوه بر این به جزئیات تولید کننده پوسته نیز دست رسی پیدا خواهید کرد. پیش نمایش زنده امکان دارد به دلیل جایگزینی نا مناسب اطلاعات در صفحه اصلی به صورت خوبی نمایش داده نشود، به همین دلیل با زدن این کلید شما را به صفحه شخصی سازی پوسته هدایت می کند که با جایگزینی مناسب پیش نمایش مطلوب را داشته باشید.
سفارشی سازی پوسته در وردپرس
سفارشی سازی پوسته در وردپرس
  • پس از آنکه پوسته نصب شد می توانید با کلیک بر روی کلید فعال آن را به عنوان پوسته اصلی وبسایت خود در نظر بگیرد و فعالسازی کنید.

 

دانلود پوسته از مراجع تولید پوسته و بارگذاری بر روی هاست:

برای آپلود پوسته ای که از قبل تهیه کرداید و فایل آن را در اختیار دارید باید به روش زیر عمل کنید:

  • مطابق آموزش قبلی از نوار کناری از بخش نمایش گزینه پوسته‌ها را انتخاب کنید تا صفحه مربوط باز شود.
  • برای اضافه کردن پوسته جدید بر روی کلید افزودن پوسته تازه کلیک کنید.
  • سپس بر روی بارگذاری پوسته کلید کنید تا صفحه مطابق تصویر زیر باز شود.
نصب پوسته وردپرس از حافظه محلی
نصب پوسته وردپرس از حافظه محلی
  • در صفحه باز شده پوسته مورد نظر را با فشردن کلید Choose File انتخاب نمایید و سپس کلید هم اکنون نصب کن را برای اتمام نصب کلیک کنید.
  • پس از آنکه پوسته نصب شد می توانید با کلیک بر روی کلید فعال آن را به عنوان پوسته اصلی وبسایت خود در نظر بگیرد و فعالسازی کنید.

برای اطلاعات بیشتر از پوسته های رایگان وردپرس می توانید به صفحه رسمی وردپرس مراجعه کنید

نکته:

  • احتمال دارد فرمی در فرآیند نصب ظاهر شود که از شما اطلاعات FTP بخواهد. این اطلاعات درحالت عادی به صورت زیر است:FTP Host: (به جای your-domain نام دامنه خود را بنویسید) ftp.your-domain.com
    FTP User: نام کاربری cPanel
    FTP Pass: رمز عبور cPanel
  • قسمت تنظیمات در پوسته های مختلف متفاوت است بعد از فعال کردن پوسته بر روی دکمه سفارشی سازی کلیک کنید تا تنظیمات پوسته نمایش داده بشه. البته تنظیمات پوسته فقط این نیست و ممکنه به نسبت پوسته های مختلف تنظیماتی دیگر هم در زیر مجموعه منوی نمایش یا منوی اصلی سمت راست داشته باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.